Accountantsorganisatie-uitvraag reguliere vergunninghouders
De AFM vraagt accountantsorganisaties met een reguliere vergunning om de data-uitvraag accountantsorganisaties 2024 in te vullen.
Aanleveren gegevens met vragenlijsten
Wij vragen u de data-uitvraag accountantsorganisaties 2024 volledig, juist en naar waarheid in te vullen via ons AFM Portaal. Bekijk onze voorbeeldvragenlijst. Zo krijgt u inzicht in de gestelde vragen en de antwoorden die wij verwachten.
Bij de vragenlijst in het AFM Portaal geven wij nadere toelichtingen bij de vragen. Die vindt u onder de informatie-iconen (‘i’). Sla uw antwoorden op en print deze (naar pdf). Dit is mogelijk wanneer u bij het invullen van de vragenlijst de validatiepagina bereikt. Hier kunt u de antwoorden opslaan en afdrukken. Het inzien van de antwoorden is na het indienen van de vragenlijst niet meer mogelijk.
Waarom vragen we deze informatie op?
De informatie uit de data-uitvraag accountantsorganisaties gebruiken wij om ons toezicht effectief en efficiënt uit te voeren. Daarmee draagt u bij aan het wettelijke doel om te zorgen dat de kwaliteitseisen voor accountantsorganisaties nageleefd worden. Ook gebruiken we de informatie die u opgeeft over uw omzet uit wettelijke controles om uw bijdrage aan ons doorlopend toezicht te berekenen.
Indien u ervoor kiest de data-uitvraag accountantsorganisaties in te vullen, dan vragen wij u dit te doen voor de aangegeven deadline, zodat de data kan worden meegenomen in de eerstvolgende risicocyclus en de bijdragen voor het doorlopend toezicht tijdig kunnen worden berekend en opgelegd.
Heeft u vragen over onze uitvraag over uw accountantsorganisatie? Wij verwijzen u graag naar onze aankondigingsbrief die per e-mail verzonden is. Zijn op basis van deze informatie uw vragen nog niet beantwoord? Neem dan contact op via wta@afm.nl.