Contactformulier voor consumenten
Heb je een vraag voor de AFM? Of heb je een klacht over een financiële dienst of financieel product? Met jouw klacht lever je een belangrijke bijdrage aan de eerlijke werking van de financiële markten. Het Meldpunt kan geen persoonlijk (financieel) advies of bemiddeling bieden. Het contactformulier en onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een melding doen bij jullie?
Geef direct jouw melding door via ons contactformulier onderaan deze pagina.
Wat doen jullie met mijn melding?
Wij onderzoeken misstanden in de financiële sector. Hierbij dienen de meldingen die wij van consumenten en marktpartijen ontvangen als belangrijke signalen. Een melding geef je door via ons contactformulier. Lees meer over hoe wij omgaan met jouw melding.
Hoe weet ik of ik met een bepaalde partij zaken kan doen?
Via checkjeaanbieder.nl controleer je wat er bij ons bekend is over de onderneming waarmee je zakendoet, of wilt gaan doen. Op deze manier kun je zien of jouw aanbieder, bemiddelaar of adviseur beschikt over een vergunning en of er gewaarschuwd is tegen deze onderneming.
Doe geen zaken met een onderneming waarvoor wordt gewaarschuwd. Je loopt het risico om opgelicht te worden en je geld kwijt te raken. Aanvullend kun je ook direct in specifieke registers en waarschuwingslijsten zoeken.
Ik vermoed dat ik word opgelicht, wat moet ik doen?
Vermoed je fraude en/of oplichting? Er zijn als consument dan een aantal acties die je kunt ondernemen. Bij vermoedens van fraude en/of oplichting meld je dit aan ons. Je kunt dit doen via het onderstaande contactformulier.
Denk je dat je zelf opgelicht? Bekijk dan welke stappen je kunt ondernemen.
Waar kan ik terecht met een klacht over een financiële onderneming?
Ben je niet tevreden over een bank, verzekeraar of een andere financiële onderneming? Dan kun je een klacht indienen. Lees verder welke stappen je dient te volgen voor het indienen van een klacht.
Waar vind ik informatie over financiële producten?
Kijk voor informatie over specifieke financieel producten op onze website. Staat het onderwerp dat u zoekt er niet bij? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier.
Hieronder vindt u onze pagina’s voor verschillende financiële producten:
Hypotheken
Verzekeren
Pensioenen
Lenen
Financieel Advies
(Zelf) Beleggen
Crypto’s
Sparen
Contactformulier
Geef jouw vraag of melding door via ons contactformulier.
LET OP! Stuur geen kopieën van identiteitsgegevens mee. Verwijder (persoons)gegevens die niet relevant zijn. Zo kunnen wij vragen en klachten zo zorgvuldig mogelijk behandelen, en rekening houden met de privacy van jou en van anderen. Meer informatie over privacy, verwerking van persoonsgegevens en onze wettelijke taak vind je in de privacyverklaring.
Als je anoniem wil melden, kun je dit aangeven in het veld 'Toelichting'. Het tekstvak voor de toelichting kan maximaal 1000 tekens bevatten. Wil je een uitgebreidere toelichting geven? Voeg deze dan toe als bijlage.
Contactinformatie
Het Meldpunt Financiële Markten is behalve via het contactformulier te bereiken via info@afm.nl. Per e-mail kun je een terugbelverzoek achterlaten, door jouw telefoonnummer te vermelden. Wij vernemen graag in dit bericht wat je wil bespreken.
Het Meldpunt Financiële Markten heeft daarnaast een telefonisch spreekuur op maandag, woensdag en donderdag van 10.00 uur tot 13.00 uur op telefoonnummer 0800 5400 540.