Meldpunt Financiële Markten
Als consument of belegger heb je contact met het Meldpunt Financiële Markten. Het Meldpunt geeft antwoord op vragen en neemt meldingen en klachten over de financiële markt in ontvangst.
Informeer het meldpunt als er:
- Aanwijzingen zijn dat een persoon of bedrijf op de financiële markt de regels overtreedt
- Vermoedens bestaan dat een financiële onderneming actief is zonder AFM-vergunning (bekijk ‘check je aanbieder’)
- Mogelijk sprake is van fraude, vervalsing, misleiding of oplichting
- Een financieel advies is gegeven dat volgens jou niet goed is
Als de AFM de melding ook belangrijk vindt voor andere toezichthouders dan zal zij deze informatie ook met hen delen. Jaarlijks melden meer dan vierduizend consumenten een klacht bij het Meldpunt. Hier lees je meer over wat de AFM doet met jouw melding.
In onze privacyverklaring kun je meer lezen over de taak van de AFM, de doelen waarvoor wij persoonsgegevens verwerken en met wie wij persoonsgegevens kunnen delen.
Contact
Informatie over bijvoorbeeld verschillende financiële producten zoals beleggen, hypotheken en pensioenen kun je vinden op de consumentenpagina's. Ook vind je hier waarschuwingenvoor consumenten.
Heb je een vraag of wil je een melding of klacht doorgeven aan de AFM? Gebruik dan het contactformulier.
Daarnaast is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@afm.nl. Via de e-mail kun je een terugbelverzoek achter laten, door jouw telefoonnummer te vermelden. Wij vernemen graag van jou in dit bericht wat je wilt bespreken. Heb je geen dringende zaak, maar wil je wel telefonisch contact, dan kun je ons telefonisch bereiken op maandag, woensdag en donderdag van 10.00 uur tot 13.00 uur op telefoonnummer 08 00 54 00 54 0 (gratis).
Postadres
Autoriteit Financiële Marktent.a.v. afdeling Meldpunt Financiële Markten
Antwoordnummer 11090
1000 PB AMSTERDAM