Principes van de AFM
Principes zijn een beleidsuiting waarin de AFM op een hoog abstractieniveau een langetermijnvisie schetst over hoe (financiële) ondernemingen zich idealiter gedragen met betrekking tot een bepaald onderwerp.
Wat zijn principes?
Principes schrijven niet voor hoe (financiële) ondernemingen deze langetermijnvisie toepassen en zijn niet handhaafbaar. Het doel ervan is om de voorspelbaarheid en transparantie van de AFM te vergroten en de dialoog tussen de AFM en de sector over een onderwerp te stimuleren. Principes ontstaan op initiatief van de AFM, maar komen bij voorkeur in consultatie met de sector tot stand. Aan principes kunnen uiteenlopende wettelijke normen ten grondslag liggen.
Overzicht van principes
Titel | Engels | Gepubliceerd op | Laatst gewijzigd op |
---|---|---|---|
Titel Principes voor de doorlopende ondersteuning van klanten | EngelsEnglish version | Gepubliceerd op 15 december 2021 | Laatst gewijzigd op |
Titel Principes voor consumentengedragsinzichten | EngelsEnglish version | Gepubliceerd op 21 maart 2021 | Laatst gewijzigd op |
Titel Principes voor informatiebeveiliging | EngelsEnglish version | Gepubliceerd op 19 december 2019 | Laatst gewijzigd op |