Go to content
Royal Schiphol Group N.V.

Royal Schiphol Group N.V.

Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Publicatie datum 19 feb 2009 - 14:53
Statutaire naam Royal Schiphol Group N.V.
Titel Schiphol Group zet tarieven in om concurrentiepositie te behouden Herijkte strategie: focus op verbinden
Bericht Schiphol, 19 februari 2009 Vandaag heeft Jos Nijhuis, President & CEO van Schiphol Group de herijkte strategie voor de komende jaren bekendgemaakt. Centraal staat het verder verdiepen en duurzaam ontwikke-len van het AirportCity concept. Meer dan in het verleden zal daarbij de nadruk liggen op het behoud van een betrouwbaar, efficiënt en concurrerend multimodaal knooppunt dat Neder-land en de Randstad met de rest van de wereld verbindt. De kernfunctie van Schiphol is Nederland verbinden met de rest van de wereld. De praktijk wijst uit dat een uitgebreid netwerk van verbindingen vanaf Schiphol de belangrijkste reden voor (buitenlandse) ondernemingen is om zich in de Randstad te vestigen. Schiphol is daar-mee één van de belangrijkste aanjagers voor de Nederlandse economie en de werkgelegen-heid. “Het is voor Nederland -en voor de Randstad in het bijzonder- cruciaal dat Schiphol haar con-currentiepositie behoudt. Dat betekent dat wij bij economisch tij en ontij investeren in capa-citeit en kwaliteit om de marktvraag, zodra deze weer aantrekt, te kunnen accommoderen. Schiphol positioneert zich daarbij als ‘preferred airport in Europe’ voor luchtvaartmaatschap-pijen en passagiers. Gastvrijheid en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel“ aldus Nij-huis. In de herijkte strategie is ‘verantwoord ondernemen’ een intrinsiek onderdeel van de be-drijfsvoering van Schiphol Group. Kernbegrippen daarbij zijn duurzaamheid, innovatie, vei-ligheid en draagvlak. Aanpassen tarieven Als gevolg van de forse daling van het aantal passagiers en vracht, en de verwachting dat de markt zich de komende jaren niet of langzaam herstelt, zullen de luchthaventarieven met ingang van 1 april 2009 dalen en per 1 november niet worden aangepast. “Wij moeten ervoor zorgen dat Schiphol concurrerend blijft. Daarom zullen we onze organi-satie aanpassen en onze kosten reduceren, voor de klant zullen we de tarieven in 2009 laten dalen. Daarnaast investeren we in marketing om passagiers en vrac

Datum laatste update: 28 juli 2024