Go to content
USG People N.V.

USG People N.V.

Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Publicatie datum 23 jul 2008 - 20:10
Statutaire naam USG People N.V.
Titel Tweede kwartaalresultaten 2008 - Omzet stijgt met 9 procent tot € 1.040 miljoen
Bericht Highlights tweede kwartaal 2008 • De groepsomzet groeide in het tweede kwartaal met 9%, de autonome groei bedroeg 3% • Sterke omzetgroei in België (+10%) en Nederland (+3%) resulteerde in toename marktaandeel • De recurring brutomarge steeg naar 24,7% tegen 24,3% in het tweede kwartaal van 2007 (exclusief eenmalige subsidie in Frankrijk van € 7 miljoen) • De recurring EBITA steeg met 3% naar € 64 miljoen (6,1% van de omzet) • De recurring nettowinst bedroeg € 32 miljoen tegen € 35 miljoen in het tweede kwartaal van 2007, de winst per aandeel kwam uit op € 0,49 (in miljoenen euro’s) 2e kwartaal 2008 2e kwartaal 2007 groei t/m juni 2008 t/m juni 2007 groei omzet 1.040 954 9% 2.004 1.860 8% EBITA 63 65 -3% 115 115 - recurring EBITA 64 62 3% 118 118 - nettowinst 32 39 -18% 61 64 -5% recurring nettowinst 32 35 -9% 62 63 -2% WPA 0,49 0,62 -21% 0,95 1,01 -6% Nb. Zie bijlage 4 voor een nadere toelichting op de incidentele posten en recurring resultaten. “Onze groep heeft een omzetgroei van 9 procent behaald in een periode waarin de economische groeivooruitzichten voor de Europese landen afnamen”, zegt Ron Icke, CEO van USG People. “De groei kwam voor een belangrijk deel door overnames in Duitsland, maar ook autonoom werd een groei gerealiseerd. In de thuismarkten Nederland en België, waar we een groot deel van onze omzet en winst halen, deden we het substantieel beter dan de markt. In België behaalden we zelfs een groei in dubbele cijfers. Onze goed gediversificieerde diensten en klantenportfolio in deze beide landen vormen een solide basis voor USG People. De wereldwijde financiële crisis en een oplopende inflatie in Europa zorgen momenteel voor veel onzekerheid op onze markten. Buiten de Benelux zien we duidelijke indicaties van vertragingen in de uitzendmarkt. In Spanje was al sprake van een daling in de uitzendmarkt in het laatste halfjaar van vorig jaar en ook Frankrijk laat nu een daling zien. Wij blijven scherp focussen op winstgevendheid waarbij we sturen