Go to content
Attention:

AFM Portaal en AFM-website niet bereikbaar komend weekend

Vanaf vrijdag 4 oktober 21.00 uur tot zondag 6 oktober 21.00 uur is het AFM Portaal niet bereikbaar. Vanaf zaterdag 5 oktober 06.00 uur tot zondag 6 oktober 21.00 uur is de AFM-website niet bereikbaar.

Royal Imtech N.V.

Royal Imtech N.V.

Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Publicatie datum 16 feb 2007 - 09:26
Statutaire naam Royal Imtech N.V.
Titel Sodexho en Imtech: 100 miljoen euro contract van Shell
Bericht Capelle aan den IJssel / Gouda – Facilitair dienstverlener Sodexho en technisch dienstverlener Imtech hebben gezamenlijk, in concurrentie, een contract verworven voor de facilitair-technische dienstverlening in alle Shell-kantoren in Nederland. Het contract kent een looptijd van vijf jaar (van 2007 tot en met 2011, met mogelijkheid tot verlenging) en vertegenwoordigt een totale waarde van circa 100 miljoen euro. Shell heeft voor alle Shell-kantoren in Nederland aan Sodexho (Sodexho Altys, gespecialiseerd in Facilities Management Services) en Imtech (Imtech Maintenance, gespecialiseerd in technisch facility management) de gezamenlijke opdracht gegund voor het bouwkundig en technisch beheer en onderhoud, alsmede de verzorging van zogenoemde ‘hard services’ (onder andere planning van de benodigde hoeveelheid kantoorruimte, evenals coördinatie en uitvoering van alle interne verhuizingen). De ‘soft services’ vallen dus buiten het contract. Het contract betreft onder meer het hoofdkantoor van Shell in Den Haag, het exploratie- en productielaboratorium van Shell in Rijswijk en het Shell Research and Technology Centre in Amsterdam. In totaal betreft het ruim 275.000 m² kantooroppervlak, waarmee dit contract één van de grootste contracten voor facilitair-technische dienstverlening in Nederland is. Sodexho en Imtech hebben voor Shell een Plan van Aanpak opgesteld waarmee Shell in staat is om optimale ‘cost of ownership’ te realiseren: de laagste (kwaliteits)kosten gedurende de looptijd van het contract. Sodexho richt zich op de coördinatie van de klantwensen en alle ‘hard services’. Imtech focust zich op het beheer, onderhoud en upgrading van alle bouwkundige en technologische voorzieningen.