Go to content
Mediahuis NL B.V.

Mediahuis NL B.V.

Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Publicatie datum 09 jan 2006 - 17:06
Statutaire naam Mediahuis NL B.V.
Titel Directeuren wisselen van functie bij Uitgeversmaatschappi
Bericht Bij Uitgeversmaatschappij De Telegraaf (UMT), onderdeel van Telegraaf Media Groep, wisselen de directeuren per 1 februari a.s. van functie. Huidig Commercieel Directeur Frank Volmer (1966) wordt Algemeen Directeur. Huidig Directeur Oplage Ted Trimbach (1959) volgt hem op als Commercieel Directeur. Huidig Algemeen Directeur Ton Boerma (1947) neemt als de nieuwe Directeur Algemene Zaken de specifieke taak op zich om de positie van de dagbladen te versterken. De positie van Financieel Directeur Peter Tuijnman (1960) blijft ongewijzigd. De wijziging maakt deel uit van de strategie van het uitgeefbedrijf om toonaangevend te zijn in de ontwikkeling van krant, internet, mobiele diensten, radio, TV en evenementen in een geïntegreerde mix van media. Met deze multimedia strategie richt UMT zich op het nastreven van optimaal bereik onder consumenten om maximaal rendement te genereren. Daarbij blijft de positie van de krant van groot belang. De uitgever van ondermeer Dagblad De Telegraaf gelooft in een gezonde toekomst voor de papieren editie. “De dagbladmarkt zal verder veranderen en er blijven minder spelers over” meent Frank Volmer. “Maar dagbladen houden een sleutelpositie in het creëren van een groot bereik; zij blijven dragende krachten, met internet en andere media als platforms die extra verdieping en verbreding kunnen geven. Wij nemen als marktleider onze verantwoordelijkheid om een blijvend sterke positie van dagbladen in de mediawereld te realiseren.” Ted Trimbach krijgt als commercieel directeur de verantwoordelijkheid voor zowel de oplage- als de advertentiedoelstellingen. “De traditionele scheiding tussen oplage- en advertentiebedrijf is achterhaald” volgens Ted Trimbach. “Het gaat om een andere manier van denken over de wijze waarop we de moderne mediaconsument willen bedienen. De lezer en bezoeker staat centraal”. Verder zet UMT sterk in op vernieuwing. Frank Volmer neemt hierin als Algemeen Directeur een leidende rol. Volmer zette in 1999 Sp!ts op, inmidde

Datum laatste update: 28 juli 2024