Go to content
Royal Imtech N.V.

Royal Imtech N.V.

Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Publicatie datum 26 okt 2005 - 07:50
Statutaire naam Royal Imtech N.V.
Titel KPN en Imtech gaan joint venture aan in Beep! mobile tickets
Bericht Gouda – Imtech (technische dienstverlening in Europa) verkoopt 51% van de aandelen in Beep! aan telecom provider KPN. Beep! is de snelst groeiende digitale ticketprovider van Nederland. Imtech en KPN gaan de joint venture aan met als doel de positie van Beep! in zowel Nederland als in andere landen van Europa verder te versterken. Beep! (www.beep.nl) is de snelst groeiende ticketprovider in Nederland die consumenten via internet, mobiel internet of mobiele telefoon in staat stelt digitale tickets te kopen voor bezoek aan onder meer events, dance parties, bioscoop, pretparken, theater, concert en andere evenementen. Consumenten ontvangen op hun mobiele telefoon een digitaal ticket in de vorm van een zogenoemde SMS-matrixcode. Deze code dient als entreebewijs en wordt bij de entree door middel van een scanner gecontroleerd, waarna via een automatische toegangspoort toegang wordt gegeven. De voordelen van Beep! zijn legio: lagere transactiekosten en partiële voorfinanciering voor de organisator van evenementen, betaalgemak voor de consument, de zekerheid van kaarten, snelle en makkelijke aanvraag van kaarten via internet of mobiel, het ontbreken van (veelal lange) rijen voor kassa’s, gemakkelijke entree, zorgvuldige toegangscontrole, etc. Daarnaast kan via Beep! ook cadeaubonnen en kortingscoupons (bijvoorbeeld binnen loyalty programma’s) worden verstuurd en kunnen promotionele acties makkelijk en snel uit worden gevoerd. Het marketingconcept achter Beep! is circa vier jaar geleden opgezet door de huidige directeur Maurits Falkenreck (31 jaar). Imtech heeft samen met Beep! de technologische omgeving volledig ingericht, waarmee een storingsvrije en snelle front- en backoffice werd gerealiseerd. Inmiddels zijn via Beep! honderdduizend digitale tickets verkocht en is Beep! klaar voor verdere groei en expansie, zowel in Nederland als in andere Europese landen. KPN wil met deze aankoop zijn positie op de markt voor zogeheten 'contactless services' (letterlijk 'aanrakin

Datum laatste update: 28 april 2025