Go to content
handje
01/11/18

Inboedel- en reisverzekeraars niet transparant genoeg over afschrijving

De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft een onderzoek naar de claimafhandeling door inboedel- en reisverzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) gepubliceerd. Het is de eerste rapportage die valt onder de samenwerkingsovereenkomst die Stv, het Verbond van Verzekeraars en de AFM per 1 januari 2018 hebben gesloten.

Uit de ‘Themarapportage Claimafhandeling’ blijkt dat transparantie en communicatie relatief laag scoren bij de claimafhandeling. Zo geeft slechts de helft van de KKV-houders duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten, terwijl er wel grote verschillen in die lijsten - en dus in schadevergoedingen - bestaan. Dat is niet klantgericht, zo concludeert Stv.

Voorheen deed de AFM de claimafhandeling-rapportage zelf en was die onderdeel van het Klantbelang Dashboard.

Contact bij dit artikel

AFM

Wilt u het laatste nieuws van de AFM ontvangen?

Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief, dan houden wij u op de hoogte.